Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





donderdag 18 februari 2016

HINTS SCRAP 'N CHAT - 17 FEBRUARI

Gisteravond is er weer een gezellige Scrap 'n Chat geweest in onze HobbyVision Facebook groep. Wat ontzettend leuk dat er weer zo'n grote groep heeft meegedaan, vind het altijd reuze gezellig.

Ben ook erg benieuwd naar jullie creaties. T/m vrijdagavond hebben jullie de tijd om de creatie te laten zien in onze facebookgroep.

Hieronder nog het boodschappenlijstje en alle hints op een rijtje voor diegene die het gisteravond gemist hebben.

Jullie kunnen het boodschappenlijstje alvast klaar gaan leggen:


(alle maten zijn lengte x breedte)

Deel A: 
Cardstock: 29 x 14 cm
Designpapier: 5x 13,5 x 8,5 cm (mag verschillend zijn)

Deel B:
Cardstock: 2x 9 x 28 cm
Designpapier: 14x 8,5 x 6,5 cm

(designpapier mag verschillend zijn, maar maak het niet te bont. Mijn indeling: 6x design 1 , 6x design 2 en 2x design 3.

Deel C:
Cardstock: 4,5 x 9,5 cm
Designpapier: 4 x 9 cm

Labels: 2x 3,5 x 5,5 cm (afmeting mag iets afwijkend zijn)
Labels: 2x 5 x 7 cm
Lint: 50 cm smal lint 6 mm, 50 cm breed lint 20mm 


Verder nog de basisbenodigdheden zoals mes, liniaal, riltool, distress inkt, rondje pons / euromunt stuk en decoratie materiaal.

Hieronder de hints met de hulpfoto's:

HINT 1
RIL HET CARDSTOCK A VAN 29 X 14 CM OP 9 – 10 – 19 – 20 CM. VOUW DEZE VOLGENS VOORBEELD. KNIP HET 6MM LINT IN 2 GELIJKE DELEN EN PLAK DIT MET STERK TAPE VAST AAN DE ZIJKANT. (FOTO 1)



HINT 2:
RIL BEIDE STROKEN CARDSTOCK B VAN 9 X 28 CM OP 7 – 14 – 21 CM. MAAK BERG- EN DALVOUW VOLGENS DE FOTO. MAAK INKEPINGEN MET EEN PONS OF MUNTSTUK. (FOTO 2)



HINT 3:
PLAK DUBBELZIJDIG TAPE ONDER JE HARMONICABOEKJE ZODAT HET EEN POCKET WORDT. (FOTO 3)


HINT 4:
PLAK HET HARMONICABOEKJE IN JE BASISKAART  (ZIE FOTO 4). PLAK OOK AL HET DESIGNPAPIER B (8,5 X 6,5 CM) OP HET HARMONICABOEKJE, ZOWEL DE VOORKANT AL S DE ACHTERKANT WORDT VOORZIEN VAN DESIGNPAPIER.


HINT 5:
VOUW HET HARMONICABOEKJE DICHT EN STRIK DEZE.



HINT 6:
PLAK 2 STUKKEN DESIGNPAPIER A VAN 13,5 X 8,5 CM OP JE BOEKJE. PLAK DAARNA OP DE ONDERSTE FLAP OOK HET CARDSTOCK EN DESIGNPAPIER VAN DEEL C. PLAK DEZE ALS POCKET OP EN STOP ER 2 KLEINE LABELS IN. (FOTO 6)


HINT 7:
VOUW JE PROJECT DICHT ALS EEN BOEKJE. PLAK HET BREDE LINT VAN 20 CM OP DE VOOR- EN ACHTERKANT VAN MET STERK DUBBELZIJDIG TAPE. (FOTO 7)

 


HINT 8:
PLAK NU DE 3 OVERGEBLEVEN GEDEELTES DESIGNPAPIER A 13,5 X 8,5 CM OP DE BUITENKANT VAN JE BOEKJE. STRIK JE BOEKJE.




HINT 9:
PIMP JE BOEKJE NAAR EIGEN IDEE! VEEL PLEZIER!! Xx


Dit is mijn uitwerking geworden, ik heb mijn creatie gemaakt met de Love & Home lijn van Studio Light.


Het is een soort boekje geworden. Op de voorkant heb ik de blauwe Doily mal 6002/0478 van Noor! Design verwerkt. 


Verder zie je achter de bloementoef nog de Vintage Flourishes blaadjes 6003/0038. De calla's 6370/0056 zijn bloemen van Joy! Crafts.


Als je het boekje open vouwt zie je dat aan de binnenkant nog weer een klein boekje zit. Op dit binnenste boekje heb ik de Notebook stans 6002/0259 van Noor! Design verwerkt.


Op de bovenste flap van de binnenkant heb ik een plaatje van het PROJECTLH07  vel gebruikt. Daarop heb ik de Scribbles & Splats stans van Sizzix gebruikt.


Project Cards A4 - Studio Light - Love & Home PROJECTLH07Sizzix Framelits Die Set - Thinlints Scribbles & Splat




Op de onderste flap zit weer een kleine pocket met 2 kleine labeltjes erin gestopt. Achter de bloemen heb ik ook de Scribbles & Splats stans van Sizzix verwerkt.


Als je het harmonicaboekje open vouwt komt er nog een heel boekwerk tevoorschijn :) Op de harmonica heb ik allemaal platte dingen verwerkt, zodat het boekje ook nog heel goed dicht kan. Ik heb daarvoor de stansvellen van Studio Light gebruikt uit de Love & Home lijn en een paar stansjes.

Ik hoop dat ik jullie met deze creatie kan inspireren. Wens jullie allemaal nog een hele fijne en gezellige dag.



Noor! Design - Cutting & Embossing stencil - Blauwe mal - Doilie rondNoor! Design -  Vintage Flourishes - Blad 2 Joy! Crafts - Artificial Flowers lelie Noor! Design - Cutting & Embossing stencil - Rand notebook Joy! Crafts - Noor! Design - Rand  Basisvel A4 - Studio Light - Love & Home BASISLH208 Basisvel A4 - Studio Light - Love & Home BASISLH209 Basisvel A4 - Studio Light - Love & Home BASISLH210 Stansvel A4 - Studio Light - Love & Home EASYLH504 Stansvel A4 - Studio Light - Love & Home EASYLH506 Stansvel A4 - Studio Light - Love & Home EASYLH510 Stansvel A4 - Studio Light - Love & Home EASYLH511 Scrapvel - Studio Light - Love & Home SCRAPLH03 Scrappersfloss Karen Foster - Bone Tim Holtz - Idea-Ology - Label Letters


7 opmerkingen:

Angela zei

Wat ontzettend gaaf Jenine!
Dank je voor de hints.... wil het proberen te maken als ik mijn doosje tijd weer gevonden heb *lol*.
grt Angela

Jenine zei

Dank je wel! En graag gedaan :) Als je dat doosje ooit eens vind hé.... ;-)

Anita zei

Ziet er mooi uit Jenine, neem het patroon mee en als ik wat meer tijd heb ga ik hem zeker eens maken.

Gr. Anita

marleen zei

Wat een geweldig kaartje, ik ga hem zeker eens maken maar nu nog even geen tijd.
Gr Marleen

lenywim35 zei

Deze is heel mooi geworden Jenine. De mijne staat op mijn blog. lenywittenberg2013.blogspot.com
Ik heb er veel plezier aan beleefd. En zie graag weer een nieuwe scrap tegemoet. Nog bedankt voor het voorbeeld en de hulp. gr leny w

Jenine zei

ben heel benieuwd naar jou uitwerking dan :)

Jenine zei

Leuk dat je mee hebt gedaan Leny! Ik ga even op je blog kijken :)