Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





vrijdag 26 februari 2016

Doosje met laatje van Doobadoo Melkpakje

Hallo allemaal,

Vandaag is het mijn beurt weer om jullie iets te laten zien.
Zo was ik even in mijn voorraadje Doobadoo mallen aan het kijken en
zag het melkpakje. Zo kreeg ik opeens zin om daar iets anders mee te gaan maken
dan alleen het melkpakjes zoals het patroon is. Dit heb ik dus een beetje aangepast en wil dit graag
met jullie delen, Ik heb er een lange blogpost van gemaakt met veel foto`s.
Zo hoop ik dat het duidelijk is wat ik gedaan heb ;)

Ik zal eerst even het eindresultaat laten zien zodat je weet waar ik het over heb.


En dit zijn de stappen die ik gedaan heb om dit pakje met laatje te maken.

( De uitleg staat onder de foto die erbij hoort)


Allereerst teken je het melkpakje op stevig karton, in dit geval Kraft.
Ril alle rillijnen en vouw deze.
( op de foto zie je niet alle rillijnen)


Ne teken je vanaf de bodemflappen op 2 cm een lijn,
En nog een lijn op 4 cm vanaf de bodem rillijn.
Hier snijd je nu 1 vakje uit die dus 2 cm hoog is en de breedte van het pakje heeft.


Nu gaan we een bodem maken voor het laatje,
Snijd hiervoor een stukje Kraft van 8 x 6,1 cm
Ril dit aan beide kanten op 1 cm. Als je nu de rillijnen om vouwt heb je een bodem
van 6,1 x 6 cm. Deze plak je net onder de opening die je net in het pakje hebt gesneden.
Nu doe je ook lijm op de andere kant van dit bodempje en kan je het hele pakje dichtplakken.
Zorg ervoor dat het bodempje mooi recht erin zit.
Dit kan je nog doen omdat de onderkant van het melkpakje nog open is ;)


Als je alle stappen hebt gevolgd dan ziet het er nu zo uit.
Dan gaan we nu het laatje maken.



Snij hiervoor een stuk Kraft van 10,1 x 10,2 cm.
Ril dit aan alle kanten op 2 cm.
Knip het in en vouw alle rillijnen om.
Plak het in elkaar.


Dan heb je dit laatje.


Denk eraan dat de bovenkant dicht moet door deze in te vouwen.
Maar daar heb je al rillijnen zitten dus dat zal wel goed gaan ;)
PLAK DIT NOG NIET VAST. JE KAN HET BETER EERST VAN DESIGNPAPIER VOORZIEN.


Dit is dan zoals het er tot nu toe uit ziet en kan je het geheel gaan versieren.
Als je de zijkanten beplakt hebt kan je het melkpakje dichtplakken.
Je kan dit eventueel even dicht houden met een paar wasknijpers ;)


En dit is mijn versierde versie,
Ik heb designpapier gebruikt van Studio Light, uit een van de nieuwe paper pads
Alle randjes heb ik be-inkt met bruine distress inkt ( Vintage Photo)
Verder heb ik er eerst een stukje ribbel karton op geplakt, een kleine label ( Vintage Flourish - Noor!Design), een groen takje en een toef bloemen.
Op de bloemen zit een embellishment van Joy!Crafts, een leuke vogel.
Bovenaan heb ik het doosje nog een strik gegeven met een stukje jutte touw.
Het laatje heeft een "knopje" die van Joy!Crafts zijn.


Hier nog even de zijkant van het pakje.
Ik heb het aan de zijkant 1 keer helemaal beplakt en daarna nog
tot aan de vouw waar het pakje dicht is. 


En nog een keer van de andere kant ;)

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, en mocht je er helemaal niet
uitkomen, je mag me altijd mailen. hobbyjanet@hotmail.com



En dit zijn de producten die ik gebruikt heb, en door op het plaatje te klikken kom je meteen bij
het desbetreffende artikel.


Paperpad Studio Light - Tres chic Distress Inkt - Mini - Vintage Photo Dutch Doobadoo - Box Art - Melkpak   WOC Flowers - Pale Pink Mullberry Paper Roses - 20mm  Joy! Crafts - Metal charms - Antiek zilver love birdsNoor! Design - Vintage Flourishes - Dubbele Tag    Joy! Crafts - Corrugated (Ribbel) Cardboard 30.5x30.5 - Fijn  Maya Road - Crafting Jute Cording 300 Yards/RollParelsnoer - wit - 4mmKraft cardstock AtBelle - 300 grams - 20 vel - 30,5 x 30,5 cm

14 opmerkingen:

Creanita60.blogspot.nl zei

Wat een schitterende creatie is het geworden! Echt heel mooi! Bedankt voor de duidelijke uitleg!
Groetjes Anita

Wil Frutsel zei

Een prachtig melkpakje met laatje. Dank je wel voor de duidelijke uitleg!!
xx Wilma

Crea Astrid zei

Wat een prachtige creatie is het geworden Janet. Leuk zo hoe je het laatje erin hebt gemaakt. Dank je voor de duidelijk uitleg.

Fijn weekend.

Groetjes, Astrid.

Marjolijn van Elsberg zei

Wat een superleuke variatie op het melkpakje, ik ga dit zeker onthouden voor een cadeauverpakking, echt heel leuk bedacht en een prachtig melkpakje is het geworden.

Scraptastisch zei

Gaaf Janet!!! Super bedankt voor het delen!!!
Het is een lust voor het oog, zeer mooi!!!
Groetjes van Gerie

Cobie zei

Ooo... wat Mooi!
Groetjes Cobie

Joke zei

Wow dit is super leuk gedaan. Bedankt voor de duidelijke uitleg.
Groeten Joke

Wil zei

Super mooie verassing !!!!!!!

Groet WIL

Francisca van Beek zei

Wat een plaatje!!!!
Ja het is helemaal duidelijk met mooie foto's en tekst.
Bedankt hier voor.

Francisca van Beek zei

Wat een plaatje!!!!
Ja het is helemaal duidelijk met mooie foto's en tekst.
Bedankt hier voor.

Annette zei

Wat maak je toch super ontwerpen!! Gaaaf!
Heel duidelijk met de foto's zo!
Xx Annette

Unknown zei

Wat is dat super mooi zeg!!

Lia zei

Schitterend, en wat duidelijk uitgelegd zeg.
groetjes Lia

Doris knippenenplakken zei

Prachtig Janet! bedankt om het te delen ik zal het ook proberen .
Groetjes Doris